Dupa mai multe negocieri esuate, sindicatele au hotarat sa declanseze [incepand de azi] greva generala in tot sistemul de invatamant.
Banii sunt putini, iar munca intelectuala e consistenta.
Ma scot din sarite neavizatii [ca sa nu zic altfel] care vin si spun: "Aaa... Pai voi astia din invatamant numa' stati pe scaun si primiti bani... Si inca mai vreti marire salariala?". "Descultul" insa NU stie (si poate nici nu vrea sa stie) ca procesul educational nu se rezuma in a sta sprijinit in coate la catedra.
A fi [un bun] profesor presupune mult mai mult decat atat: predare, ascultare/evaluare. Si in primul rand sa te cobori intelectual la nivelul elevului. Pentru multi (si de altfel si pentru mine) aceasta coborare la nivel e inceputul unei crancene plafonari. Si eu nu vreau asta. Am vorbit cu sefa mea de catedra vineri si i-am zis [nesimtit de sincer] ca pentru mine invatamnatul nu e altceva decat o exotica experienta. Nimic mai mult. Cu toate astea, imi fac datoria asa cum stiu eu mai bine si cum am fost invatat la orele de psihopedagogie, didactica & metodica.
Le-am zis si elevilor (tot vineri): "Sper ca greva asta sa dureze macar 2 luni". Si nu pentru ca mi-as dori cu disperare o vacanta, ci mai ales pt ca ma irita la culme nesimtirea primului ministru care una promite si altceva face.
Si totusi o intrebare persista:
- De ce ma incapatanez sa raman si anul asta in invatamant?
Din mai multe motive:
1. Nu-mi place sa esuez in ceea ce fac si nici sa abandonez lucrurile jumatate facute
2. Imi place sa ajut pe altii, chiar daca asta ma plafoneaza, oarecum.
3. Si cred ca cel mai important: comoditatea si "frica" de a incerca sa ma angajez in alta parte.
Banii sunt putini, iar munca intelectuala e consistenta.
Ma scot din sarite neavizatii [ca sa nu zic altfel] care vin si spun: "Aaa... Pai voi astia din invatamant numa' stati pe scaun si primiti bani... Si inca mai vreti marire salariala?". "Descultul" insa NU stie (si poate nici nu vrea sa stie) ca procesul educational nu se rezuma in a sta sprijinit in coate la catedra.
A fi [un bun] profesor presupune mult mai mult decat atat: predare, ascultare/evaluare. Si in primul rand sa te cobori intelectual la nivelul elevului. Pentru multi (si de altfel si pentru mine) aceasta coborare la nivel e inceputul unei crancene plafonari. Si eu nu vreau asta. Am vorbit cu sefa mea de catedra vineri si i-am zis [nesimtit de sincer] ca pentru mine invatamnatul nu e altceva decat o exotica experienta. Nimic mai mult. Cu toate astea, imi fac datoria asa cum stiu eu mai bine si cum am fost invatat la orele de psihopedagogie, didactica & metodica.
Le-am zis si elevilor (tot vineri): "Sper ca greva asta sa dureze macar 2 luni". Si nu pentru ca mi-as dori cu disperare o vacanta, ci mai ales pt ca ma irita la culme nesimtirea primului ministru care una promite si altceva face.
Si totusi o intrebare persista:
- De ce ma incapatanez sa raman si anul asta in invatamant?
Din mai multe motive:
1. Nu-mi place sa esuez in ceea ce fac si nici sa abandonez lucrurile jumatate facute
2. Imi place sa ajut pe altii, chiar daca asta ma plafoneaza, oarecum.
3. Si cred ca cel mai important: comoditatea si "frica" de a incerca sa ma angajez in alta parte.
Profesor ? :) De ?
RăspundețiȘtergereSincer cred c-ar trebui sa existe mai multi profesori ca tine, daca mi-am facut o idee mai mult sau mai putin reala. Tot ce vad eu e mafie si coruptie.. cu prea putine exceptii.
Sa fie greva mult si bine, sa nu cedeze Tariceanu, nici sindicalistii, vreau pauza, departe de zilnicii ochelari de cal ai profesorilor.
Un mare si sincer fuck the system. As for you.. nice blog, l-am citit tot azi. :)
10x [4 reading, not for f*king - hhh]
RăspundețiȘtergere