miercuri, ianuarie 11, 2006

virtual tourist

De fiecare data cand am fost in strainatate nu m-am sinchisit sa ma documentez temeinic despre zonele, orasele, locurile pe care urma sa le vizitez. "Click'uind" un site despre calatorii am simti o vaga urma de regret, vaznd cum toata lumea noteaza date cat mai exacte si isi da cu parerea despre locurile vazute, punand si poze.
In fine, la fatza locului i-am vazut pe cate unii purtand dupa ei ghiduri gen "This Town in one day" si umbland pe stradute mereu cu nasul in carti (fie ghiduri turistice cu poze si mini-explicatii, fie harti). CE turism o fi asta, nu prea inteleg. Mereu cu nenorocita de cartulie dupa tine. Unde e spiritul de aventura si dorinta de necunoscut?
Am facut saptamana trecuta un quiz (desi nu sunt adeptul), iar una dintre intrebari suna cam asa (traduc): daca esti intr-un oras strain si te-ai ratacit, ce faci? Variante: consulti harta [GPS :P?], intrebi pe cineva, suni prietenii, mergi inainte si te descurci, bazandu-te pe simtul tau de orientare si de aventura.
Mie imi place ultima varianta. Niciodata n-am stat sa intreb pe cineva, si, oricum, nu ma bazez prea mult pe "sfaturile" strainilor care, vazand ca nu esti de'al locului iti dau indicatii total gresite, "just for fun". [ Stiu ce vorbesc! Li s-a intamplat multor prieteni de'ai mei].
Concluziile?
Ar trebui sa ma documentez mult mai temeinic in legatura cu obiectivele turistice din orasul respectiv. Nu de alta, dar s-ar putea sa trec pe langa cateva lucruri importante, fara sa am habar. Pe de alta parte, atractia de a explora noi si noi "unghere" [fara harta] castiga aproape de fiecare data. Mda. Macar imi raman sutele de poze, iar "later on", ajuns acasa, caut info pe net despre locurile din care tocmai m-am iantors [un soi de post-documentare] si imi zic: uite dom'le si eu am fost acolo si habar n-am avut ca e atat de important obiectivul turistic X, dupa cum vad ca il prezinta astia pe site.

2 comentarii:

  1. Si mie imi place sa umblu asa pe strazi si cand vad ceva ma indrept spre acolo. Dar ma ghidez si dupa semne si daca nu stiu sa ajung undeva intreb un localnic.
    Deobicei umblu pe strazile principale la inceput si apoi incep sa trec si prin strazile secundare si tot asa. E dragutz, dar nu-mi permit sa ma pierd si asa ca nu ezit sa intreb oamenii.

    RăspundețiȘtergere
  2. La faza cu post-documentarea subscriu si eu si abia dupa aceea ma dau destept! :D Multe lucruri le poti afla si din jurnalele de calatorie prin intermediul blogurilor. Mai multe detalii aici: De la turismul de agentie la e-tourism

    RăspundețiȘtergere