joi, mai 25, 2006

la iarba verde

De multisor era programata o iesire la iarba verde, impreuna cu cativa din elevii mei de clasa a XII-a. Am sustinut si in sala profesorala "cauza" lor: se apropie BAC'ul si au nevoie de [inca] o relaxare. In perioada in care toti profesorii trag de ei sa invete pentru examenele ce se apropie vertiginos, eu aplic exat inversul: ii scot la iarba verde si la alte asemenea activitati. Si asta deoarece in liceu, cand am fost eu elev, n-am avut profesori care sa ne ia si sa ne duca hai-hoi, sa ne scpate si sa ne deconecteze pentru ceva vreme din sistem. Ii cunosc si Sunt convins ca dupa asemenea iesiri vor da mult mai mult randament decat inchisi intre 4 pereti, cu o carte in fata, gandindu-se aiurea.
Dupa furtuna din noaptea precedenta (grindina) ni s-a cam taiat avantul la toti. Dimineata am fost pe la ei sa ii intreb cum stau cu pregatirile. Cumparasera deja de ieri aprox 50 mici si ceva carne pentru frigarui. Cu toate astea, norii si vremea posomorata de afara nu prevesteau nimic bun. "Mai mergem, dom' profesor? Mai bine sa o lasam pe alta data". "MERGEM". "Dar uitati ce frig si noros e afara". "NU conteaza. Am zis ca mergem, MERGEM".
Zis si facut. Ne-am intalnit pe la 14:00 in fata scolii si cu trei masini (inclusiv a mea), am parasit orasul aglomerat si sufocant. Ne-am oprit dupa 14 km, intr-o zona superba de deal, de unde se putea vedea intreaga regiune, inclusiv o parte din orasul din care "evadaseram". Treptat, norii au disparut, lasand in urma un cer limpede cu un soare dogoritor. Stiam ca nu ma va dezamagi vremea, iar din zambetele elevilor se citea fericrea. Fericirea ca evadasera din program si ca vremea tinea cu noi.
Ne-am procurat lemnele de foc dintr-o padurice de langa si, cu putine emotii am reusit sa il aprindem (lemnele erau inca ude de la furtuna din noaptea trecuta). Am curatat aprox 8 kg de cartofi, suficienti pentru 12 oameni, fetele au facut salata, baietii au mai adus lemne si eu am curatat gratarele de scrum & grasimi (ma enerveaza la culme cei care le folosesc si uita sa le mai spele/curete). Dupa 3 ore si jumatate (in care s-au pajit micii, cartofii si frigaruile) ne-am apucat sa mancam (18:30). E nemaipomenit sa mananci la iarba verde, la aer curat, in adierea vantului molcom al dupa-amiezii, stand la taclale cu elevii. Relatia aceea oficiala, de catedra (profesor- elev) dispare, lasand locul unei pritenii sincere si dezinteresate (toti au note la mine si nici unul din ei nu are sub 8).
Mai tarziu ni s-au alaturat inca 2 profesoare tinere (colege de'ale mele) si am inceput un mini-meci de football. Cu ocazia asta mi-am dat seama ca obosesc extrem de repede (n-am mai facut sport & miscare din clasa a II-a datorita unor probleme de sanatate). Trebuie neaparat sa ma apuc de un sport. Mersul pe jos de la scoala (aprox. 1 km) se pare ca nu e suficient, mai ales ca imi place sa mananc foarte bine (desi nu intru in categoria oamenilor mai dolofani. I'm just tall & a little bit skiny).
Tot cu aceasta ocazie mi-am si exersat talentele de driver. Cam ruginisera din toamna trecuta. La inceput mai timid si neincrezator (cu putine stangacii iminente unui om cu permisul proaspat luat), desi reflexele au functionat asa cum ar fi trebuit.
Nota 9.90/10 -> mi-a fost jena de stangaciile mele de sofer in fata elevilor, unii mult mai experimentati decat mine).
Overall, a fost o iesire reusita, insa astept si feedback-ul lor de maine.
De asemenea, tot maine (vineri) voi adauga si niste poze. Momentan sunt frant de oboseala de la aerul curat si repriza de football.
E bine sa ai elevi ca ai mei. Sunt mandru de ei.
Good night.

3 comentarii:

  1. e bine sa ai profesori ca tine! tare mi-ar fi placut si mie un asemenea prof :).

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce misto e peisajul, iubesc dealurile acelea, stiu si zona :P. Am trecut pe acolo nu demult.

    Sper ca anu` viitor sa fie vreun profesor din liceul meu care sa aiba vreo initiativa asemanatoare... :) You did good, skinny one. :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. boyarule... esti cel mai frumos din orasul tau:-)).Ma bucur sa te regasesc,vesnic tinar si cu credinta in suflet.

    RăspundețiȘtergere