miercuri, iunie 28, 2006

Flock 0.7.1 BETA

Inca un browser de net (cu pretentii de web 2.0) iese la iveala: Flock!
L-am instalat. Din curiozitate.
Iata niste prime impresii, in urma a 15 minute de utilizare.

Nu mi-au placut:
- lipsa de favicoane la bookmarks, desi cand sunt deschise paginile respective, acestea sunt afisate corect.
- bowsing mai lent ca si in cazul Firefox (e o parere subiectiva). Oricum, merge netul ca naiba azi.
- butonul BACK: poti merge inapoi doar cate un pas. Nu exista posibilitatea de consultare a listei url'urile vizitate pentru a selecta de acolo exact pagina la care vrei sa te intorci.
- nu imi arata (in dreapta jos) viteza de incarcare a paginii (kbps) + procentajul de incarcare. Au lasat doar o bara de progres. (vad ca se pune accentul pe vizual & eye candy)
- nu cred ca suporta skin'uri (in help n-am gasit nimic in acest sens)

Flock browser - screenshot

Ce mi-a placut:
- poti importa setarile (bookmarks, pwds, etc..) din firefox sau IE
- cautare intuitiva: search as you type. Cauta cu mai multe motoare (Google, yahoo, wiki, Amazon, inclusiv Technocrati..). + local history results & favorites search.
- keyboard & mouse shortcuts
- TAB browsing
- manager ceva mai bun de download (desi copiat aproape 100% dupa Firefox)
- thumbnail'ul de la o poza deschisa apare si in tab'ul browserului
- gandit [si] pentru blogging: Ofera un editor pentru a posta noi insemnari in jurnal. Suporta Wordpress, TypePad, Movable Type, LiveJournal, Drupal si Blogger.
- rss reader integrat.
- sharing de URL favourites online.
- integrare cu flickr si photobucket.
- upload poze prin drag & drop
- customizabil - prin extensii. Nu stiu daca cele create pentru Firefox i se potrivesc.

Concluzii:
In procent de peste 90% e o clona Firefox (cu plusurile si minusurile aferente). Orice produs cu eticheta "BETA" parca ar avea sute de scuze si "circumstante atenuante". Eh, bine, n-are! Personal, nu m-a convins sa il fac "default browser".

3 comentarii:

  1. Pe mine m-a convins, poate si pentru ca editorul de bloguri mi se pare cel mai bun dintre toate folosite pana acum.
    Nici eu nu il folosesc de mult timp, l-am instalat saptamana trecuta dar nu l-am folosit decat o zi, doua, iar ieri dupa ce am vazut ca versiunea noua suporta si instalarea de extensii Firefox am zis sa ii mai dau o sansa, si sunt foarte multumit. Am reusit sa imi instalez extensiile pe care le foloseam din greu in Firefox si totul merge ok.

    RăspundețiȘtergere
  2. ca editor de bloguri, va sugerez fie un client de desktop separat gen wbloggar (asta folosesc eu), fie extensia de blogging de la performancing.com

    si eu am testat flock si nu m-a entuziasmat (poate si pentru ca eu am un FF destul de bine aranjat pentru nevoile mele)

    RăspundețiȘtergere
  3. hai că văd că nu eşti un om aventuros :P

    back-ul în mai multe paşi vezi dacă faci rightclick pe butonul de back.

    RăspundețiȘtergere