duminică, august 13, 2006

hai-hui concluzii:
Paralia Katerini vs. Singeorz-Bai

Am vrut de multa vreme sa fac o comparatie intre mare si munte. Si asta nu din carti sau din spusele altora, ci prin prisma propriei mele expreriente. Vara asta am avut ocazia sa plec si la mare (Paralia Katerini) si la munte (Singeorz-Bai). Stiu ca cele doua locatii nu sunt relevante pentru o runda "munte vs. mare". Insemnarile de mai jos reflecta mai degraba note de calatorie si opinii personale (subiective !) decat obiectivisme.

Asadar, plusuri si minusuri la ambele. Incepem cu Paralia Katerini (Grecia)

# Ce mi-a placut:
- climatul mediteranean, cu mult soare si nisip fin.
- Metaxa (7 stars).
- croaziera pe insula Skiathos si plaja (& apa foarte limpede) din Koukounaries.
- grecii sunt foarte relaxati si, din ce am vazut eu conduc foarte prudent prin statiune, nu te injura daca te plimbi pe stradute in fata lor, ci asteapta rabdatori sa te dai la o parte.
- foarte multe masini de top care au bucurat ochiul.

# Ce nu mi-a placut:
- drumul extrem de lung si obositor cu autocarul + spaga de la vamile bulgaresti. (Sa tin minte sa iau avionul data viitoare).
- prea multe alge pe tarm si dezinteresul autoritatilor locale de a face putina curatenie.
- prea aglomerat pentru gusturile mele.
- "hotelul" (da, cu ghilimelele de rigoare) n-a fost decat o nenorocita de vagauna, fara aer conditionat, cu 4 paturi si cu o baie de 1 metru patrat. Eh, macar avea bucatarie.
- mancare destul de putina, asa cam cat pentru un copil de 10-12 ani. (deh, tabara de elevi)
- Ouzo (un soi de palinka cu gust de Colgate).
- preturi putin mari (a la UE), dar nu exagerate.
- prea multe motocicle, ATV'uri si alte masinarii asemenea ce scoteau un zgomot ingfernal, sesizabil mai ales in noptile tarzii.
- prea multi romani. Extrem de multi.

Si apoi continuam cu Singeorz-Bai.

# Ce mi-a placut:
- zona de deal (inspre munte) foarte linistita si cu aer curat.
- cazarea decenta de la hotelul Hebe si conditiile din camera (termopan, mobilier nou, TV, frigider, baie extralarge, nu ca in in Paralia Katerini).
- mancarea neasteptat de buna (si multa !!). La fel, in contrast puternic cu cea greceasca.
- izvoarele cu ape minerale, desi unii au avut de strambat din nas in ceea ce priveste gustul pronuntat de fier si sulf. Dar mie mi-a placut (in special izvorul nr. 9).

# Ce nu mi-a placut:
- ma asteptam la munti in apropiere (ceva in genul Bailor Herculane).
- a plouat (cateva zile) si a fost noros.
- zona foarte izolata. Daca n-ai masina aici, esti un om mort.
- lipsa de obiective turistice in apropiere. In afara de "Cuibul Visurilor" (casa memoriala L. Rebreanu din comuna Maieru), o manastire de pe valea Cormaia si ruinele Cetatii Rodna nu prea mai ai ce sa vezi.

Ei, si cu acestea se termina concediul meu. Asta daca nu mai apar iesiri neprevazute pana la 15 septembrie. Concluzia? Mai bine la munte, insa undeva mai aproape de mijloace de transport.

1. Ahahahaha, Metaxa. =)) Cat am ras.

2. Am ales anul asta Grecia (in speranta de a avea o vacanta low buget), acum 2 ani am fost in Olimpyc Beach (cred ca stii ca e urmatoarea statiune dupa Paralia) si am zis sa incercam Halkidiki -NU va recomand,decat daca vreti sa mergeti pe strazi inclinate la 80 de grade si sa mergeti cu masina la plaja :( ca sa nu mai zic de preturi....anyway...asa ca a doua zi ( cu avansul si cu inca o zi compromisa) ne-am indreptat spre Olympic Beach..cu chiu cu vai am gasit un apartament (macar era pe plaja) si am inceput sa simtim vacanta. la skiathos e intr-adevar heaven on earth . sunt atatea de zis ..iti recomand Olimpyc Beach e mult mai linisitit , sunt mai putini romani si portiile zic eu sunt generoase ( nu am avut timp sa mancam in Paralia, ne-am plimbat doar cateva ore intr-o seara ). Paralia e mult mai cunoscuta decat Olympic ( de-aia sunt mai multi romani- plus ca e ceva mai mare) si inca un dezavantaj ar fi fatpul ca e o statiune mai veche automat si cladirile sunt mai vechi ( ca sa nu zic derapanate) am ramas masca cand am vazut cate vile ( cateva zeci) s-au construit in 2 ani in Olympic ..una mai frumoasa ca cealalta..incerc sa ma opresc aici..sper ca nu ai baut ouzo simplu ci cu suc de portocale si 2 cuburi de gheata :)

3. @ Anonymous
    Am fost in Olimpic Beach in primavara acestui an, exact de Paste. Intr-adevar e mult mai linistit si conditiile sunt ceva mai bune. Cel putin unde am nimerit eu. Ceea ce m-a frapat a fost ca ambele "hoteluri" (cel din Olimpic si cel din Paralia) erau cotate ci 1*, dar diferenta intre ele era colosala. In favoarea celui din Olimpic. Mi-a placut in Olimpic mai mult. Dar am pus pe seama extrasezonului lipsa de aglomeratie. Am trecut si acum pe acolo si statiunea mi s-a parut neschimbata.

Legat de ouzo: l-am baut asa. Dar oricum, nu imi place. Daca vreio reteta de cocktails, poti incerca 40 ml metaxa, 100 ml de sprite + gheata + felii de lamaie.

4. Heh, intr-adevar, Skiathos e de vis. A fost ziua mea preferata din toata vacanta in Grecia. Croaziera a fost extraordinara si acolo e absolut fabulos. Despre Paralia ca oras, insa nu pot sa zic prea multe. Am stat la un hotel din afara orasului, cam la 3 kilometri distanta, si totusi, conditii destul de bune zic eu. Camera destul de mare. 2 paturi, aer conditionar, aragaz, frigider, baie misto si destul de maricica, televizor [nu ca aveam timp de uitat sau ceva la care sa ne uitam]. Oricum, bine, cred. Ne-am uitat noi pe-acolo si am vazut ca era cam 40 de euro iunie - iulie si 45 iulie-august. Acum, eu habar n-am cam cat de bine inseamna asta, ca nu sunt la curent cu preturi de hotel sau asa ceva. Oricum, cred ca serviciile au fost bune. Si apropo de autocar, sunt de acord cu tine. Al nostru s-a stricat prin Bulgaria in drum spre Grecia si am stat pe-acolo 10 ore ca sa asteptam o masina cu niste piese noi. Si, surpriza mare de tot, la intoarcere, la alt autocar, s-a stricat aceeasi piesa ca la primul. Desigur, aici agentia e de vina... Dar , in fine :).

5. nu va suparati dar la 1* la ce conditii va asteptati??? am fost de doua ori in paralia, o data la 2* si o data la 3*+, si o data in olympic la 2*. camerele au fost mari, curate, cu balcon marisor, baile cam mici dar nici acasa n-am baie prea mare. diferenta intre 2 si 3 stele a fost ca la 3 aerul conditionat era inclus in pret si aveam mocheta.