duminică, octombrie 22, 2006

elevul vs. consiliul profesoral

Pe parcursul saptamanii ce tocmai a trecut m-a "chinuit" o intrebare la care nu i-am putut da un raspuns satisfacator: care e rolul unui elev in consiliul clasei/profesoral?.
Evident, este adus fiindca a facut ceva: fumat in spatii publice, s-a batut cu alti colegi, are absente foarte multe etc... Dar niciodata nu mi-am putut explica rolul lui acolo. Ce sa faca?
- sa isi relateze faptele? Oricum profesorii le stiu. Iar daca nu le stiu asa, vor spune ca le inventeaza.
- sa spuna ca ii pare rau? Din cate am vazut profii raman impasibili la asta.
- sa se apuce sa planga? Ar fi considerat [probabil] un ipocrit.
- sa rada si sa il doara in cot? Va fi etichetat, inevitabil ca impertinent si nepasator.
Si atunci, de ce? Ce rost isi mai are prezenta lui acolo? Doar ca sa pastram limietele democratiei aparente?

Un comentariu:

  1. Probabil ca o logica mostenita din comunism exista, provocarea rusinii in piata publica in fata aparatului de conducere cu scopul de a dezumaniza individul caruia trebuie sa ii ajunga la cap ca este zero in fata conducerii.

    Dar in sine, o discutie a elevului cu un cadru didactic (sau mai multi) care sa il responsabilizeze si sa il faca sa constientizeze gravitatea actelor sale nu mi se pare o idee rea.

    RăspundețiȘtergere