duminică, iunie 24, 2007

invatamantul actual si testele lui

Ce ma frapeaza la actualul sitem de evaluare (teste nationale si BAC) e ca exista un numar fix de subiecte ce pot fi date (100, 200 - whatever), subiecte ce sunt puse la dispozitia candidatului cu mult timp inainte de sustinerea examenului. Mura'n gura cum ar zice cineva. Practic rolul invatacelului se reduce la cel de papagal: invata/rezolva toate subiectele propuse si asteapta cuminte examenul ca sa poate reproduce raspunsurile memorate. Unde sunt vremurile in care invatam toata materia, iar subiectele erau la prima vedere, de fiecare data originale si diferite, fara a fi tributare unor seturi de teste publicate anterior? Oare asa se stimuleaza originalitatea si creativitatea elevului? Clar mergem in jos.
PS: despre testele nationale a vorbit recent si Arhi.

2 comentarii:

  1. oo da,serios? mie mi se pare f greu sa inveti atata materie; de fapt asta inseamna sa fii papagal. nu cred ca s'a apucat vreun elev sa invete subiecte pe dinafara. sa fim seriosi..variantele au fost puse,dupa parerea mea, ca sa stie elevul concret ce are importanta din volumul de materie ca sa nu devina ,dupa cum ati zis,un papagal invatand lucruri inutile.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-ai inteles mare lucru.
    Ideea e ca daca ii dai alte subiecte unui individ care a parcurs (ca sa nu zic invatat) cele 100 de teste, el se va bloca instantaneu.
    Pana la urma nu e vorba de invatat/tocit materie, ci de asimilat cunostinte si mai presus de asta, a sti sa le gestionezi onorabil. Chiar daca e vorba de teste la prima vedere.

    RăspundețiȘtergere