luni, iunie 04, 2007

V Biblia

Aceeasi nervi de luni dimineata si aceleasi milogeli pe la chioscuri. Si observa ca de la o saptamana la alta situatia se inrautateste, iar chioscarii se metamorfozeaza in monarhi absoluti ai presei. Acum, sub neasteptata ocazie oferita de Cotidianul se emancipeaza, se simt si ei importanti, bagati in seama. Si, pentru ca au acel infim moment de glorie tin cu tot dinadinsul sa te umileasca in fiecare dimineata, ignorandu-te sau ranjindu-ti batjocoritor. Iar asta pentru ca sistemul le-a oferit un mic ascendent asupra celorlalti.

- Aveti Cotidianul cu Enciclopedie?
- Da. Dar nu va pot da.
- ???
- Sunt pentru abonatii nostri.
- NU inteleg. Eu stiu ca abonatii primesc ziarul prin Posta, nicidecum la chioscurile Rodipet.
Da din umeri, nu zice nimic si imi arunca un ranjet stramb: Nu va pot da.

- Aveti Cotidianul cu Enciclopedie?
- Am primit 2 bucati. Una am vandut-o si una o tin pentru un coleg.
- Si nu o puteti vinde?
- Pai nu. I-am promis-o deja.
- Si ce trebuie sa fac sa mi-o promiteti si mie saptamana viitoare? Cu cat trebuie sa cotizez?
Se uita si asta lung (si bovin). Apoi da din umeri. O tine pe-a ei: n-am primit decat 2 bucati.

- Aveti Cotidianul cu Enciclopedie?
- Inca n-am primit presa.
- Pai e trecut de 6 dimineata. Toate chioscurile au primit presa.
- Aici inca n-a ajuns soferul.
Revin dupa 10 minute:
- A venit?
- Da. Dar a si trecut ziarul.
- Sa va cred ???

Sunt doar trei din dialogurile matinale (aprox. ora 6:00) cu atotputernicii chioscari.
Pan la urma nu inteleg de ce trebuie sa trec prin tot circul asta. La viitoarele - si ultimele doua carti din colectie (Dinozaurii si Einstein) voi zice pas. Sau, as putea sa ma prezint la 5:00 la centrul de distributie si sa cumpar toate cele 15-20 de exemplare pentru oras. Atunci efemerele si ravnitele voastre momente de glorie se vor prabusi ca un castel din carti de joc.

3 comentarii:

  1. Si prietena mea cumpara in fiecare luni cotidianul si pana acum nu mi-a spus de astfel de probleme. Tu esti din Buc ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate e mai norocoasa, who knows... Si nu, nu-s din Bucuresti. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. haha, am auzit una şi mai faină:

    - Aveţi Cotidianul de azi?
    - Avem, dar fără carte.

    ...

    RăspundețiȘtergere