luni, iulie 23, 2007

Calimanesti - Olimpiada Nationala de Astronomie si Astrofizica

Sambata, 7 iulie 2007
- plecare din Cluj cu un autocar DACOS supr-aglomerat. N-am stiut ca-mi trebuie rezervare, asa ca a trebuit sa stau in picioare aproape tot drumul. Langa mine, doua pensionare sporovaie non-stop. Nu conteaza ce. Doar sa nu taca. Merg la Caciulata la tratament. Mi-as dori sa nu le mai aud.
- la radio se vorbeste despe cat de minunata si potrivita pentru nunti e data de azi: 07.07.07, iar mie mi-e cald si lehamite.
- dupa un drum de peste 5 ore ne dam jos in centru Calimanestiului, ajungem la grupul scolar unde va avea loc olimpiada, ne inregistram, elevii primesc camere in internat iar eu la hotel, impreuna cu alti profesori. Desi scrie pe el 2**, cu greu i-ai putea acorda mai mult de una. Am primit camere la mansarda, in duplex, cu baie comuna, bec chior si insuficienta lumina de afara. S-au dus naibii tentativele de lectura. Colegul meu de camera se dovedeste a fi un tip super-ok.
- urmeaza o intalnire initiala cu toti profesorii, iar mai pe seara deschidere oficiala, la Casa de Cultura (Oraseneasca - daca stau bine sa-mi amintesc)
- pe final s-a lasat cu piscoturi si ceva sampanie Angelli pe terasa pensiunii Pescarus. Evident, pentru profesori.
- mancarea, la cantina aceluiasi grup scolar amintit mai sus

Duminica, 8 iulie 2007
- mi-am dat seama ca nu prea am eu atributii prin comisiile de evaluare, asa ca mi-am luat talpasita spre manastirea Cozia din apropiere, cu aparatul foto de gat. Am stat la slujba de Duminica si am facut ceva poze.
- m-am intors pe jos, prin Caciulata (alte poze), am luat pranzul dupa care o scurta vizita in Ostrov + explorarea Calimanesti'ului de unul singur (la drept vorbind, nu prea ai ce face pe'aici)
- elevii au sustinut azi dimineata proba scrisa
- seara mi-am insotit elevii la Ramnicu Valcea pentru proba observationala (tinuta pe terenul de football a unui liceu care imi scapa acum)
- dupa 12 noaptea, satul de M13 si alte constelatii, am revenit cu autocarul in Calimanesti

Luni, 9 iulie 2007
- ma incumet la alte drumetii: Muntii si Parcul National Cozia.
- vazut manastirea Turnu; dupa o urcre de aprox. 2 ore a urmat manastirea Stanisoara. Apoi, dupa alte 20 de minute, cascada Gardului (Urzicii). Coborare pe drumul forestier spre Pausa (~ 6 km).
- ajuns la hotel barlog pe la ora 15, suficient de obosit ca sa adorm instantaneu (dupa un dus binemeritat). Afara, caldura alearga pe strazi.
- trezirea (cu greu) pentru masa de seara, tinuta intr-un cadru rustic: tabara Bradisor. S-a servit mamaliguta la ceaun cu halci branza, ceapa, cabanos/carnaciori la gratar si friptura. Toate udate cu vin alb. Pe final s-a lasat cu o sezatoare muzicala.
- Conserva autobuzul care ne-a transportat mai avea putin si isi dadea obstescul sfrasit, urcand in curtea taberei sau coborand spre Brezoi.

Marti, 10 iulie 2007
- Tentative esuate de lectura, urmate de mult-mult somn. Atat!
- inca o proba de baraj pentru elevii care vor la faza internationala. E bine ca nu sunt in comisia de corectare. Nici n-as avea cum.

Miercuri, 11 iulie 2007
- excursie cu 2 autocare (unul pt elevi si altul pt profesori) la Voineasa si lacul Vidra
- lacul e de-a dreptul impresionant, ca dimensiuni si asezare geografica. Pacat ca nu ne-au lasat sa facem poze (obiectiv strategic - my ass!!). A trebuit sa ma multumesc cu 2-3 facute pe furis, plus cateva de pe alpinet.org si un wallpaper
- in ceea ce priveste Voineasa, e-o statiune lasata in paragina si uitare, cu un potential turistic nefolosit. Ceea ce mai salveaza din apartente e peisajul montan
- seara a urmat festivitatea de premiere (aceeasi locatie ca si deschiderea festiva). Am descoperit in persoana D-lui Sandu Mihail un om de-o sensibilitate rara intr-un domeniu stiintific si exact cum e astronomia si astrofizica
- unul dintre elevi pe ceare i-am insotit a fost foarte aproape de lotul mentiunilor. Rezultat imbucurator daca te gandesti ca s-a pregatit de unul singur
- cina finala in cadrul Taberei Cozia. Acelasi meniu ca la Bradisor. In plus s-au dat sarmale si tort de frisca.
- am socializat ceva mai mult fata de zilele precedente. Ramai placut surprins cand vezi persoane peste 40 de ani care daneaza si se stiu simti bine pe muzici gen Gasca mea...
- pentru elevi s-a organizat o discoteca la nu-stiu-ce hotel

Joi, 12 iulie 2007
- plecarea (tot cu DACOS'ul) la 9 dimineata; De data asta am facut rezervari (inca de Duminica). Autocarul e la fel de aglomerat
- ar trebui sa fiu relaxat, dar sunt agitat si sun in toate directiile. La noapte voi pleca spre Croatia si sunt inca detalii ce trebuie rezolvate. Telefonul mobil isi dovedeste utilitatea cu prisosinta in astfel de cazuri

Asadar, despre concediul din Croatia intr-un post viitor.
Vor fi si poze (inclusiv de la Calimanesti), atata timp cat gasesc un serviciu (gen picasa ori flickr) care sa-mi permita aranjarea in foldere si subfoldere.

Later edit: N-am gasit un serviciu de photohosting cum doream. Asa ca am ramas la picasa. Am pus pozele facute in Calimanesti si imprejurimi aici (eh, majoritatea lor).