marți, octombrie 30, 2007

Do you speak english?

Azi s-a intamplat o chestie mai neobisnuita in fabrica. La 18 -in pauza de masa- am intrat in vorba cu o carelista, folosindu-ma de putinele expresii din italiana mea "de balta".
La un moment dat se aude o intrebare timida: "Do you speak english?". Si normal ca stiu, tanti. Daca sunt in salopeta si stivuiesc lazi cu fructe nu inseamna ca sunt un analfabet.
A ramas putin socata. Din vorba in vorba mi-a zis ca e Iehovista si a inceput sa ma ia cu chestiuni religioase (de parca as fi avut chef de asa ceva).
Pe cat de tare m-am bucurat c-am gasit pe cineva care sa inteleaga cat de cat engleza (la capitolul asta italienii sunt cam batuti in cap, cel putin cei pe care i-am intalnit pana acum), pe atat mi s-a facut lehamite cand am vazut cat poate fi de fanatica. E un sentiment similar cu al unui naufragiat care dupa ce gaseste o insula isi da seama ca-i locuita de canibali.
Totusi, e bine ca ma pot face inteles si in alta limba decat italiana. (romana o pastrez sa-i pot injura cand ma enerveaza).
Din cate-o vad, ar parea interesata sa invete mai mult (ma pune sa ii traduc in engleza tot felul de expresii). Iar daca iese si un ban din asta, cu atat mai bine.
We will see...

2 comentarii:

  1. LoL ... deci cand sa zici ca ai pus-o de o ... lasagna ... :D

    Lasa mai ca nu e bai, spera mai departe :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Fi atent intamplare:
    Asteptam trenul intr-o gara mai micuta de pe langa Frankfurt, eram doar 2 persoane pe peron. Din plictiseala am zis ...hai ca incerc sa vad daca cealalta persoana stie cumva engleza (pt ca eu nu stiam deloc germana), aveam nevoie de niste info referitoare la mersul trenurilor in perioada de weekend, pt ca vazusem niste afise "dubioase" pt mine.
    -Do you speak english?
    El da din cap ca NU.
    Simtindu-se parca inferior si incercand sa nu se lase mai prejos, ma intreaba daca stiu italiana......spaniola......rusa.
    Ma gandeam...iuiiii, am pus-o. Iar ca sa nu ma las nici eu mai prejos l-am intrebat daca stie romana :))). Replica a venit repede din partea lui:
    - Esti roman ??!!
    Domnul era de prin Iasi. Normal ca au urmat discutii aproape ca intre rude :)).

    RăspundețiȘtergere