joi, aprilie 27, 2006

Odiseea greceasca 2

Day 2 (22.04) Sambata

Portul Katerini Desi ni s-a spus sa fim pe la 8 la masa de la restaurant (ceva mai incolo de vila), am preferat somnul pana pe la 11:00. Dupa cateva zile de somn "pe apucate", orice ora de odihna in plus e o adevarata placere. Nu ne-am propus special pentru azi. Dupa un tur prin statiune: cumparaturi, magazine cu suveniruri (2 dintre elevii mei aveau chef de glume), aranjamente pentru viitoarele excursii optionale, si dupa masa de la amiaza, ne hotaram sa facem doar o plimbare pe plaja, inspre Katerini. Cautam scoici pasind agale, vizitam un mini-port, facandu-ne poze cu barcutele. Apoi, inspre seara, ne-am intors in Olimpic Beach pentru cina, cu o imensa pofta de mancare.
Biserica In apropierea mizului noptii, a urmat slujba de Inviere la o biserica alba din statiune. Din cate am observat, ritualul dureaza ceva mai putin decat la noi, iar oamenii sunt mult mai civilizati si respectuosi. lumanari La final, am iesit cu totii in curtea bisericii si, impreuna cu preotul, s-au ciocnit oua rosii. Peste tot auzeam formula "Hristos Anesti" (Hristos A Inviat) ori "Hronia pola" (La Multi Ani). Dupa ce am asistat si la un scurt foc de artificii (practica obisnuita pentru aceasta zi a anului), ne-am intors la vile, purtand fiecare lumanari aprinse. Ajunsi inauntru, ciocnim si noi oua rosii (aduse special din tara) si ne apucam de taiat "mielul" (aka conserva de porc) la lumina lumanarilor pascale. Nu ne-am permis sa stam mai mult de ora 1:30. Nu de alta, dar dimineata (5:30) trebuie sa fim prezenti la autocarul ce va pleca in excursia de la Meteore.
Stay tooned for the next day ! Merita.

Odiseea greceasca 3: Meteorele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu