joi, aprilie 27, 2006

Odiseea greceasca 3

Day 3 (23.04) Duminica

Ne trezim destul de dimineata (5:15). E prima iesire serioasa din Olimpic Beach de cand am sosit. Destinatia? Celebrele Meteore. E rau cand depinzi de altii, mai ales cand vine vorba de excursii & sightseeing. Am reusit sa vizitam doar 2 manastiri (Marele Meteor si Varlaamul) si asta datorita proastei organizari, tipic romaneasca de altfel. A nu respecta orele de intoarcere la autocar se pare ca devine pentru noi roamanii un soi de sport national. Si uite-asa s-a dus naibii placerea de a vedea cat mai mult...
Revenind la excusia in sine. Primul popas l-am facut in jurul orei 9:30 la manastirea Marele Meteor. Din cate am inteles, este cea mai mare si faimoasa din intregul complex monsatic. Ridicata la mijlocul secolului 14, actualmente este un adevarat complex cuprinzand biserica, un muzeu, vechea sala de mese, pivita cu butoaie de vin generos de incapatoare. Taxa de intrare la fiecare Manastire - 2 euro. Incinta de la Marele Meteor e destul de ingusta, insa are un platou care iti ofera o panorama exceptionala a intregii zone. Ceea ce m-a fraptat (printre altele) a fost si existenta numeroaselor pisici care (cred) ca primesc de mancare de la toti turistii. Altfel nu imi pot explica cum sunt atat de grase.
La Varlaam (o alta poza de ansamblu) nu am reusit sa vad prea multe deoarece a cam iesit cu scantei dupa ce am pozat in muzeu si am fost surprins de agentii de paza (via security-cam). Ceea ce mi s-a parut interesant de remarcat a fost ca jos, la tarabele de suveniruri se putea cumpara si in lei (un mosneag care o rupea cat de cat romaneste ne-a imbiat cu icoane, vederi, harti, metanii - facand reduceri substantiale la toate). That's gome greek commerce..
La intoarcere am vizitat faimosul atelier de icoane de la poalele Meteorelor. Degeaba. Grecii stiu marketing: ne-au asteptat cu oua rosii (mde, perioada pascala), prajiturele, cola si in plus ne-au vorbit in romaneste. Cum naiba sa nu cumperi de la un strain care se chinuie sa iti vorbeasca pe propria ta limba? Si asta stapanindu-o aproapre perfect. Apoi discoundt de 15% pentru grup organizat si in plus am primit cate-un bon cu care se putea participa la final la o tombola (daca achizitionai oricare produs din magazin). Mai trebuie sa mentionez ca se putea plati cu carte de credit sau cash (euro, dolari si inclusiv lei)?
Imi pare rau ca nu am reusit sa vad toate Meteorele si sa fac poze pe indelete. Oricum, asta ar fi luat o zi intreaga, de dimineata pana spre seara. Maybe next time...

Alte link'uri interesante pentru Meteore:
The wonder that is Meteora (a journey)
Meteora: photos (photoseek.com)
Discover Meteora
Meteora: Monasteries
Meteora (great-adventures.com)

Urmeaza cateva impesii despre Skiathos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu