marți, mai 13, 2008

mai este vreme...

Discutam azi cu niste elevi carora le-am predat anii trecuti iar acum sunt in prag de bacalaureat.
- Cum merge cu invatatul, cu pregatirile?
- Hm.. Pai... Bine. Mai avem timp, oricum.
- Va bat deja la usa simularile si peste putina vreme trebuie sa intrati in BAC.
- Fi-va cumva; 'om trece noi cumva si de asta.
- Bine-bine, dar daca nu va straduiti sa invatati veti avea note mediocre in vara.
- Bine-a-fi, ne vom descurca noi cumva !!!
Intreaga discutie nu face decat sa reflecte niste aspecte pe care le banuiam deja. Generatiile actuale se bazeaza (inca!) pe o spaga mica, pe oportunitatile de a se putea inspira in timpul examenelor, intr-un cuvant pe un sistem infect ce inchide ochii si promoveaza (fatis sau mai putin) o asemenea mentalitate.
Da, e drept, mai este vreme...

11 comentarii:

  1. Generatiile actuale poate sunt enervate de insistenta asta si de prejudecati. Anul trecut aveam aceleasi replici, si nu cred c-am dat vreo spaga sau am copiat, asa ca vorbesti aiurea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Roxa, tu vorbesti din punctul de vedere al unei piese din puzzle'ul intregului proces. Eu am trait BAC'ul din ambele perspective: elev si profesor. Tu nu.

    RăspundețiȘtergere
  3. E ok daca dezbat un pic asta la mine pe blog cu link la ce-ai scris tu cu tot (intreb, fiind patita) ? You won`t really.. you know, like it. :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Da , mai este vreme ... dar nu-i aceeasi pentru toti .

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru ca spaga mica sa fie si utila, trebuie sa se gaseasca si cineva sa o ia. Si asta e dezamagirea, pentru tocmai de-acolo ar trebui sa vina respingerea ideii, de la profesor. Am dat BAC-ul acum 5 ani, nu am dat spaga dar s-a facut oricum un fel de cheta inainte de fiecare examen, si s-a copiat pe rupte. Acum sunt in anul 5 la facultate. Din auzite, inca se practica. Elevul/studentul mereu a fost inventiv, a gasit metode de a trece examenele, altele decat cea clasica (si anume sa invete). Si intr-o lume in care se stie, pe capete, "ala primeste, ala face nazuri dar ia si el pana la urma, ala nu vrea oricat i-a da" si-asa mai departe.. nu se intrevede nici o schimbare.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu cred ca ai dreptate, prietena mea cea mai buna preda in Mihai Viteazu.

    si te inteleg perfect si ai perfecta dreptate.

    am o vaga impresie ca "baietii" de abia acum incep sa isi deschida aripioarele de spaga.

    am fost uimita cand am aflat ce NU au voie profesorii sa le zica elevilor.

    nu vad un viitor frumos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu una nu inteleg ce e cu pregatirile astea. Am dat bacul anul asta si nu am facut nicio pregatire si am luat 9,60. Totusi, am crezut ca bacul va fi ceva mai serios...s-a dovedit a fi un fasss mare, poate ca am avut noroc si de subiecte usoare, poate am avut noroc ca mi-a picat ce stiam, oricum ma asteptam la ceva mai riguros organizat, mai ...mai..altfel :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @copilaberant: tin minte ca acum 6 ani, cand aveam bacul de dat, cu o seara inaintea primului examen, cineva mi-a zis "Bacalaureatul este cel mai usor examen pe care il vei da de acum inainte". Nu stiu daca a fost chiar cel mai usor dintre toate, dar dintre cele care au contat, CU SIGURANTA a fost.

    RăspundețiȘtergere