marți, iunie 05, 2007

Cotidianul - Colectia Enciclopedica

Cotidianul - Editura enciclopedica: Da Vinci, Egiptul, Dali, Nostradamus, Biblia, Dinozaurii, EinsteinImi propusesem mai demult sa scriu o succinta analiza a cartilor din colectia Decouvertes oferite publicului roman prin intermediul editurii Univers si a ziarului Cotidianul, desi se gasesc extrem de greu (exemple: 1, 2, 3, 4 & 5).
Daca la calitate (hartie, legat, culori) colectia sta excelent, ea poate fi depunctata lejer cand vine vorba de continut. Nici una dintre lucrarile publicate nu ofera un studiu aprofundat, ci mai degraba un rezumat cu rol de initiere a cititorului. Iar la final ramai cu impresia unei lecturi incomplete. La modul in care sunt documentate, cartile seamana mai degraba cu referatele copiate de pe net decat cu niste mini-enciclopedii. Asadar o tratare superficiala a temelor .
Ca tot veni vorba de teme... In dorinta de a avea un target cat mai general (si larg - dupa dictonul prosti, da' multi) colectia abordeza subiecte diferite, desi mi-as fi dorit monografii tematice: colectii separate pentru arta, stiinta, istorie antica etc. A le amesteca denota amatorism. Sau poate tocmai in asta asta sta farmecul "prestigioasei edituri Gallimard".
Pentru o colectie cu pretentii (autointitulata "Enciclopedica") numarul de 7 volume e destul de subtirel. M-as fi asteptat la mai multe volume.
Si un ultim aspect, legat de design. Pe cotor (dupa completarea colectiei) apare figura Sfinxului, desi doar a 2a carte din colectie e legata de egiptologie. Care-a fost logica inserarii acelei imagini - ma depaseste.
Bottom line: cartuliile astea sunt ok de avut in biblioteca personala (mai ales pentru cei usor impresionabili de ilustratii color), dar nu e o tragedie daca nu le-ati achizitionat.

6 comentarii:

  1. nu are nici o legatura cu postul asta, are cu unele mai vechi, dar nu am adresa de mail la care sa iti scriu. Cand treci prin bucuresti iti dau un suc/bere, whatever, daca imi spui rezisti ca si profesor (diploma am si eu, dar nu imi permit financiar sa fac ce mi-ar placea).Daca ma inveti cum rezisti imi dau demisia si ma intorc sa predau..Si ar fi bine sa ai o solutie, m-am saturat de telecomunicatii pana peste cap..

    RăspundețiȘtergere
  2. Am acelasi username (boyarul) pe yahoo ca si cel de pe blogger. Drop a message. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru blog, l-am descoperit de curand si il gasesc interesant. Cat despre colectia Enciclopedica, ma asteptam sa fie subtire ca si continut. Am incercat si eu sa obtin macar un exemplar, dar se pare ca nu m-am straduit destul.

    RăspundețiȘtergere
  4. In dimineata de luni, Dinozaurii zaceau la soare in chioscurile din Bucuresti, alaturi in unele locuri de mai vechiul prieten Nostradamus! Chioscarii chiar sunt nedumeriti: de ce Dumnezeu astea nu se vind? Serios: nu este o colectie (Prost denumita in romaneste: nu este enciclopedica, ci "Descoperiri", ceea ce schimba esenta problemei) de urmarit in integralitatea ei; volumele sunt prea eterogene, iar alaturarea unui studiu asupra scrierilor biblice (excelent de altfel)de unul dedicat dinozaurilor este cel putin excesiva. Nu stiu care sunt relatiile de colaborare intre editura Univers si Cotidianul, dar acum problemele de marketing nu au fost depasite

    RăspundețiȘtergere
  5. merci pentru informatii,
    distributia colectiei a fost un monumental esec comparativ cu promovarea.
    nu am gasit nici un exemplar cu toate ca am fost prezent in fata chioscului de la distributia presei...

    RăspundețiȘtergere
  6. ultima aparitie-einstein chiar mi s-a parut interesanta....si am gasit-o chiar si azi pe la chioscurile din constanta....aici pot sa spun ca am gasit in fiecare saptamana cartile...cu exceptia celei despre dali...........asa ca vorbele grele despre distributie si persoanele de la chioscuri nu tb generalizate....

    RăspundețiȘtergere