vineri, martie 07, 2008

despre vise

E trecut de ora 2 noaptea. N-am somn si sunt un pachet de nervi. Nu, nu e bine...
E ora 1:40. N-am somn. Am cateva idei ce-mi dau tarcoale, dar mai ales vreau sa scriu despre visul de azi dimineata. Imi iau jucaria si, stand confortabil in pat, incep sa "tastez" pe touch screen. Finalizez, reformulez cateva fraze si inchid aplicatia (textul se salveaza automat). Deschid iar: nici urma de text. Nervi. Deja HTC'ul a aterzizat undeva dupa birou: aruncare cu bolta. Win Mobile 6 sux.
Ok. Acum parca altfel suna E trecut de ora 2 noaptea. N-am somn si sunt un pachet de nervi.
Ma pun la desktop, deschid notepad'ul, incerc sa ma calmez si sa iau totul de la capat. Pentru ca am vointa si pentru ca simt ca postul asta se vrea scris, exorcizat.
Asadar, despre vise, ver 1.1:

Visez foarte rar. O data pe luna, in cel mai bun caz. Majoritatea lor sunt confuze ori tragice, marcandu-mi diminetile. Am inceput sa le notez prin 2001, in perioada cand aveam blog offline: niste caiete cu patratele, scrise marunt, cu negru. La cat de rar visez, mi-ar fi aproape imposibil sa scriu o carte. Si, totusi, cateva insemnari pentru mai tarziu nu strica.

Trebuia sa imi fac niste analize. Nu mai stiu exact ce anume.In orice caz, ceva generalist. Si pentru ca policlinica era destul de aglomerata, m-am hotarat sa merg -pe jos- intr-un oras apropiat. Am ajuns relativ usor si repede. Habar n-am cum as fi putut face lejer zecile de kilometri. In fine.. O data ajuns, am realizat ca spitalul si cele cateva magazine erau inchise. Am ales sa ma plimb aiurea printre blocuri. Deja paseam pe pamant batatorit, similar cu cel de pe terenurile de joaca. Nimeni. Si, totusi, ma simteam urmarit. Am intors privirea: o adolescenta slaba, inalta, cu vagi urme de pistrui, blonda spre roscat ma urma constatnt, furisandu-se prin demisolurile blocurilor. N-avea mai mult de 16 ani si in priviri i se citeau curiozitatea si dorinta erotica. Mi-a placut sa ma las in voia acestui joc de-a soarecele si pisica, gandindu-ma la cat de precoce sunt tipele din ziua de azi. Treptat pamantul batatorit, blocurile si fata cu piviri patimase s-au estompat, lasand in loc un spitalul din localilate, amenajat -culmea- tot intr-un demisol. Putinii oameni prezenti asteptau cuminti in fata usilor diverselor cabinete. Si atunci, langa o bancheta din sala de asteptare, am vazut geanta de voiaj a tatalui meu, folosita cand merge la tara. As fi in stare s-o recunosc dintr-o mie. Apoi i-am vazut pe ai mei venind. Ce-i cu voi aici?. Mama era vizibil agitata si se vedea ca plansese mult. Am venit cu bunica ta. Ce s-a intamplat? Tacere. Dupa cateva clipe, cuvintele revin: A lovit-o un cal. Direct in fata, cu copita. La varsta ei e aproape imposibil sa se mai recupereze. Mama e epuizata si pare mult mai fragila. Tata, ca de obicei in visele mele, tace. Sunt contrariat. Bunica e moarta de peste 5 ani. Incerc sa le amintesc lucrul asta. Cuvintele imi raman insa undeva in gat si... ma trezesc.
Explicatiile visului -daca exista- ma depasesc.

PS: Catvia dintre cunoscuti incearca sa ma convinga c-as visa de fapt noapte de noapte, doar ca am dificultati in a le memora pe toate. Dar care ar fi regula/algoritmul, nimeni nu stie cu exactitate. Teorii si teorii.
PS2: Note to myself -> Ori Windows Mobile 6 Professional e tampit, ori HTC'ul ori ambele. Ideea e ca imi trebuie laptop in curand. Asta a fost doar o solutie provizorie si de compromis pentru perioada cat am stat in Italia. Bani aruncati, adicatelea.

5 comentarii:

  1. absolut straniu. sa mai scrii pe tema asta. ma rog, cand o sa mai visezi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. da, si eu visez foarte rar. dar de 2 ori mi s-a intamplat ca visele sa "aiba loc" ulterior, in realitate. nu ti s-a intamplat? la mine erau prea complexe ca sa le numesc coincidente, dar pentru ca nu cred in minuni nu le-am mai numit nicicum. le-am pastrat pentru mine.
    p.s. ma potrivesc 90% descrierii fetei (nu am 16 ani)...dar asta chiar ca e coincidenta

    RăspundețiȘtergere
  3. de obicei visezi ce vrei tu sa visezi. sunt doar o creatie a imaginatiei si a subconstientului care iti poate transmite anumite lucruri. poate in ziua aceea ai auzit ceva de bunica ta, poate ai auzit ceva despre bunica altcuiva si este foarte greu de descris cum se manifesta creierul la nivelul subconstientului. si da, sunt de acord cu faptul ca probabil visezi mult mai mult de cat iti aduci tu aminte... bafta la scris in continuare :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa stii ca prietenii tai au dreptate visezi in fiecare noapte ba chiar mai mult visezi de zeci de ori in fiecare noapte si cel mai lung vis dureaza maxim 3 secunde :P. In ceea ce priveste visele precognitive am ajuns la concluzia ca toata lumea le are inclusiv eu :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Aveti niste idei geniale !
    Pur si simplu nu ma mai satur sa citesc postarile dvs !

    RăspundețiȘtergere